Hur handlar jag?
Du lägger de varor du är intresserad av i kundkorgen och betalar sedan via Klarna Checkout. (Du behöver alltså inte skapa något särskilt kundkonto hos oss utan allt sköts via Klarna Checkout.) När du har lagt dina varor i kundkorgen, fyller du i dina uppgifter i Klarna Checkout som dyker upp på samma sida som din kundkorg. Alla beställningar över 2400 kronor är fraktfria, annars enhetsfrakt om 79 kronor.
Alla priser på sidan är inklusive moms.
Vi har valt Klarna Checkout som betalningslösning. Det innebar att du handlar på enklast tänkbara vis. Du kan välja mellan direktbetalning via Nordea, SEB, Swedbank, Handelsbanken eller betala med kort (Visa eller Mastercard) eller faktura (avgift noll kronor) eller delbetalning. Observera att Klarna endast fungerar inom Sverige.
Alla varor är lagervaror om inte annat uttryckligen anges under produkten i fråga. Vi skickar dina varor omgående.
Observera att du inte kommer att bli översköljd av nyhetsbrev eller en massa mejl eller reklam av annat slag från oss när du handlar. Följ oss i stället på Facebook eller Instagram om du vill få reda på senaste nytt eller titta under fliken ”Nya produkter”.
Vi har nu också öppnat en kassa för företagskunder där företag kan betala via faktura eller med kort..
Bor du i något annat land än Sverige, kontakta oss på byggnadsvard@gyllenhak.se så skickar vi en förskottsfaktura.
Vi skickar regelbundet till Finland, Danmark och Norge. Frakt tillkommer på dessa beställningar.
I vår fysiska butik handlar du med kort eller Swish. Vi tar inte emot kontanter.
Köpvillkor
Nedan följer våra köpvillkor. Vi har försökt göra dem så överskådliga som möjligt. Läs helst detta dokument före köp. Vid eventuella frågor kontakta oss gärna!
Fraktgränser
Alla beställningar över 2400 ronor är fraktfria. Beställer du för under 2400 kronor kostar frakten 79 kronor.
Vi skickar med DHL Servicepoint. Tyngre varor (som exempelvis badrumsporslin) skickas direkt till din hemadress. DHL tar då kontakt med dig före leverans för lämplig utkörningstid.
Priser
Alla priser är i SEK, inklusive moms om 25 %. Vi skickar med DHL Servicepoint och fraktkostnaden är 79 kronor för alla beställningar under 2400 kronor. Beställningar över 2400 kronor är fraktfria. Tyngre varor (som exempelvis badrumsporslin) skickas direkt till din hemadress. Vår fraktfrigräns gäller för leveranser inom Sverige.
Orderbekräftelse
När din beställning har inkommit skickas omgående en orderbekräftelse till angiven e-mailadress. När sedan beställningen expedieras skickar vi ytterligare ett mejl till dig med sändningsnummer så att du kan följa och spåra leveransen.
Leveranstid
Har vi varorna på lager (vilket vi brukar ha) skickar vi din beställning omgående, men skulle någon vara saknas räknar vi med en leveranstid på upp till 10 arbetsdagar. Om en beställd vara skulle vara restnoterad meddelar vi dig detta, och samtidigt beräknad leveranstid av densamma, för att du ska få möjlighet att godkänna senare leverans eller önskar makulera restbeställningen och få dessa varor återbetalda.
Betalning
All betalning ombesörjes av Klarna Checkout.
Transportförsäkring
Alla sändningar transportförsäkras. Eventuella transportskador skall anmälas till transportören snarast efter det att skadan konstaterats, för att försäkringen skall gälla. Dock senast inom 7 dagar.
Hämta i vår butik
Beställda varor kan även avhämtas i vår butik i Moholm efter överenskommelse.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss för vidare instruktioner. Felaktig eller skadad vara (vid transportskada se under Transportförsäkring ovan) ska reklameras inom 14 dagar från leveranstillfället. Vid överenskommen återsändning av en felaktig eller skadad vara står Gyllenhaks Byggnadsvård AB för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad, med bifogad beskrivning av felet, tillsammans med ordernummer eller namn. Defekta och/eller felaktigt expedierade varor ska återsändas innan leverans av ny vara/varor sker. När det gäller returtransporten så är det du som kund som står för transportrisken. Vi ersätter ej heller för eventuella hantverkskostnader eller andra omkostnader eller förseningar som kan uppstå i samband med en reklamation, en transportskada eller felaktigt expedierad vara. Därför är det viktigt att du kontrollerar varorna noga innan du bokar hantverkare för installation.
Ångerrätt
Som kund hos Gyllenhaks Byggnadsvård har du laglig rätt att ångra köp via internet inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Så här utnyttjar din ångerrätt:
1/ Skicka ett mejl till oss på butik@gyllenhak.se
2/ Du måste få en bekräftelse från oss att vi har godkänt returen och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi skickar bekräftelsen till dig via mejl och detta mejl ska sedan läggas med i returförsändelsen.
3/ Varan måste skickas tillbaka med Postens Företagspaket, DHL Företagspaket eller Schenker Företagspaket. Paket ska alltså skickas direkt till oss, inte till ett utlämningsställe. Returer måste alltså skickas så att paketen går att spåra. Ej spårbara returer skickas helt på egen risk. Emballera väl. När vi har fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad, betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan, dvs. exklusive fraktkostnaden av leveransen till dig och returen till oss. Du står alltså själv för returkostnaden och fraktrisken. Vid returer av leveranser på över 2400 kronor debiteras alltså fraktkostnaden. Vid retur bifoga ordernummer och ditt namn. Observera att vi inte löser ut postförskott/efterkrav då vi måste kunna se den returnerade varan innan återbetalning kan ske. Specialbeställda varor som beställts eller tillverkats enkom för dig (som exempelvis specialbrutna färger eller badrumsartiklar i ytbehandling som inte lagerförs eller tvinnad elsladd som klippts upp i särskilda längder) saknar returrätt. Vår adress är Gyllenhaks Byggnadsvård AB, Bällefors Tibergs skola, 545 95 Moholm.
Öppet köp
Vid köp av varor i webbutiken gäller öppet köp i 14 dagar. Vid återlämnandet skall varan vara oanvänd. Medtag/skicka med kvitto/faktura. Du står själv för returkostnaden och transportrisken
Vi skiljer alltid på returer och nya beställningar
Vill du returnera en produkt under de 14 dagar vi erbjuder Öppet köp och i stället ha en annan produkt, returnerar du din produkt och lägger en ny beställning på den produkt du vill ha. Du står själv för leveranskostnaderna och transportrisken. Produkten skall vara oanvänd. Specialbeställda produkter kan inte returneras (exempelvis specialbeställda badrumsartiklar, färgblandningar, måttbeställda artiklar). Förpacka returförsändelsen väl. När det gäller returnerade varor (Ångerköp) står du för frakten och transportrisken. Observera att om du inte hämtar ut eller tar emot dina beställda varor, debiteras du för fraktkostnaden till dig, returfrakt, samt hanteringskostnader. Om du har någon fråga är du alltid välkommen att skriva, ringa eller maila dina frågor till oss. Mer information hittar du under under Kontakta oss.
Ej uthämtade varor och felaktiga adressuppgifter
Hämtar du inte ut dina varor eller lämnar felaktiga adressuppgifter är detta förknippat med extrautgifter för oss. Dessa kostnader debiteras dig.
Lagring av uppgifter
När du genomför din beställning innebär detta att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att vi registrerar ditt namn, din adress och din mejladress. Observera att vi inte använder oss av dessa uppgifter på annat vis än att kunna verkställa din beställning. Vi skickar inte ut några nyhetsbrev eller använder dessa uppgifter till något annat än att just kunna ombesörja att du får din beställning.
Vi reserverar oss för felaktiga prisangivelser på sidan
Vi reserverar oss för felaktiga prisangivelser på sidan samt prisförändringar till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer. Vidare reserverar vi oss för att produkter kan vara slutsålda eller ha utgått ur vårt sortiment. Observera även att varor som är känsliga för kyla såsom till exempel kalkfärg, såpa och slamfärg inte skickas under perioder då det finns risk för att dessa varor skadas på grund av låga temperaturer.
Vi reserverar oss även för att färgåtergivningen på bilderna på vår hemsida inte alltid motsvarar verkligheten. Här finns en mängd variabler såsom ljussättning och ljusförhållanden att ta hänsyn till. Dessutom åldras olackad mässing med tiden vilket gör att mässingen på våra bilder är mycket ljusare än vad varan kommer att bli med tiden. Fabriksny mässing är klargul, åldrad mässing mörkare. Ibland händer det även att våra leverantörer förändrar/justerar utseendet på vissa varor och det är inte alltid vi har hunnit lägga in bilder på den nya modellen.
Vidare reserverar vi oss för transportförseningar utanför vår kontroll samt force majeure.
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida så att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall detta utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Gyllenhaks Byggnadsvård AB
Organisationsnummer 556871-4843